Urheilu ja energiamarkkinointi yhteistyöhön

1.10.2020

Kotkan Energia Oy ja suomenmestarijoukkue PeliKarhut toteuttavat yhdessä kampanjan, jollaista ei ole ennen nähty. 


Kotka

Karhulalainen

Peli-Karhujen ja Kotkan Energian kampanjan nimi on ”Äänestä Energisin pelaaja!”. Kampanjan ideana on yhdistää Koripallo, Kotka ja Energia, uudella ja näyttävällä tavalla. Perinteisen laitamainoksen sijaan, yhtiö päätti toteuttaa yhdessä kotkalaisen Mediatehdas Dakarin kanssa jännittävän ja epäsuomalaisen kilpailun.

–Olimme vuosikausia toimineet sponsorina tietyn kaavan mukaan. Haluamme tukea paikallisia seuroja näinä vaikeina aikoina ja samalla nostaa esiin ihmisiä yhtiön ympäriltä. Yhteistyökumppanit ovat meille ensiarvoisen tärkeitä, he ovat kasvot ja kädet yhtiön seinien ulkopuolella. Mieletön markkinapotentiaali, jota haluamme hyödyntää uudella tavalla. Meidän mielestämme nyt tarvitaan erilaista näkyvyyttä, sellaista, josta hyötyvät kaikki: koripalloilijat, Kotkan kaupunki ja Kotkan Energia, kertoi Annika Aalto, Kotkan Energian markkinointija viestintäpäällikkö.



Kampanja koostuu 11 pelaajan videoista, jossa nähdään jotain sellaista mitä suomalaisessa naiskoripalloilussa ei ihan joka päivä näe.

Pelaajat olivat täydellä sydämellä mukana videoiden teossa. Koko joukkueen johto oli myös sitoutunut projektiin, mikä tullaan näkemään myös videolla.

– Pelkäsin niin, että…, kommentoi päävalmentaja Roope Mäkelä.